Verandering voor resultaat!

Iedereen neemt zichzelf weleens voor om iets aan zijn of haar gezondheid te gaan doen. Als je nu echt je doelen wilt behalen lees dan door, zet de korte termijn uit je hoofd en maak een plan. Hieronder lees je hoe je dat doet. 

Als je iets wilt veranderen moet je uit je ‘comfort zone’ treden. De eerste paar keren zijn misschien zwaar, maar je lichaam past razendsnel aan. Je zal zien dat verandering snel went. Als je focus maar goed is.  

                               “If you do what you always did, you will get what you always got.”

Wat je moet doen

Allereerst doe je er verstandig aan om een realistisch en haalbaar doel te stellen. 15 kilo afvallen is niet concreet, maar van maat 42 naar maat 38 in 3 maanden is wel realistisch, concreet, meetbaar en zeker haalbaar. 

Start niet met 5 dagen per week training als je tot nu toe niets hebt gedaan. Maar begin eens met 3 keer per week fitness en neem na elke training een dag rust om te herstellen. 

Ga per training, 30 minuten krachttraining doen met maximaal 1 minuut rust tussen de oefeningen en sluit af met hoge intensiteit cardiotraining met een Tabata protocol van 4 minuten. Na 35 minuten moet je voelen dat je hebt getraind. 

35 minuten? Ja een optimale training duurt ongeveer 35 minuten. Alles wat je doet, doe je met volledige focus en inzet. Hiermee creëer je een optimale verstoring van jou hormonen en stimuleer je jouw hormoonbalans. 

                                            “Meer is niet beter, BETER is beter!”

Planning 

Plan je trainingen in je agenda en maak deze momenten ‘heilig’. Afspreken met een trainingsmaatje geeft een stok achter de deur en zo help je elkaar door het proces heen. Als je budget hiervoor hebt, kun je een (personal) trainer inhuren. Eventueel met iemand samen, zodat je de kosten kunt delen. 

Voeding

70% van je resultaat zal afhangen van wat je eet en drinkt. Als voedingscoach heb ik heel veel geprobeerd, maar mijn ervaring is dat je met Personal Hormonal Profiling de beste resultaten behaald en behoudt. 

6 x per dag eten en eiwitten, vetten en groenten scheiden van de koolhydraten. Dit lijkt moeilijk, maar met een beetje voorbereiding valt het in de praktijk wel mee. Op MH Food Inspiration vind je heerlijke gezonde gerechten die allemaal gescheiden zijn. 

Verbeter je opname

De essentie zit hem in de opname van voedingsstoffen. Veel mensen hebben diverse klachten en voelen zich niet fit en energiek. De oorzaak van jou te hoge vetpercentage zit hem dus in verkeerde voeding en een daardoor verstoorde hormoonbalans. 

Door gescheiden te eten optimaliseert jouw hormoonbalans, verbetert de opname van voedingsstoffen en raak je binnen een week al vet kwijt op plaatsen waar het daarvoor nooit wegging. 

Calorieën

Ik heb nog geen woord over calorieën geschreven. Calorieën tellen is zinloos en geeft alleen maar onnodige stress. Evenals diëten met een bepaalde hoeveelheid kcal niet werken. Op de weegschaal zie je verschil, maar in de spiegel zie je er slechter uit. Om over je energieniveau nog maar te zwijgen. Een dieet zorgt op termijn voor een negatief resultaat omdat het lichaam spiermassa gaat afbreken om te voorzien in energie om simpelweg te kunnen functioneren. 

Tevens creëer je een enorm tekort aan voedingsstoffen zoals vitamines en mineralen. 

Wanneer je 3 keer per dag een maaltijd nuttigt met 3 kleinere tussendoormaaltijden volgens de ‘caveman regels’, zal je binnen een week al resultaat merken aan een betere ‘bodycomposition'(een lager vetpercentage en meer spiermassa) en energie. 

Wanneer je een persoonlijk advies of alleen meer informatie wilt, kun je vrijblijvend een mail sturen of op onze website www.mhfoodinspiration.nl kijken. Wij kunnen je helpen om goed in je vel te komen met een lichaam waar je trots op bent. 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.