Is gezond eten duur?

Een gezonde lifestyle kost vaak meer geld dan wanneer je dagelijks 2x een broodmaaltijd en 1 warme avondmaaltijd eet. Het resultaat wat je behaald met deze lifestyle is dan ook vaak niet waarnaar je streeft.

Dus simpel gezegd. Resultaat kost (iets meer) geld. Maar het hoeft niet duur te zijn. Met de keuze voor de groenten je gaat eten of welke eiwitbron je kiest, bepaal je ook hoeveel geld je uitgeeft. Het is duidelijk dat een verse zalmmoot veel meer geld kost dan 2 gekookte eieren. Dat snap je.

Hetgeen jij gaat eten zou je af moeten stemmen op jouw doel. Stel dat je graag wilt afvallen, dan moet je zorgen dat jouw lichaam niet continue koolhydraten opslaat, waardoor je geen vet kunt verbranden.

Je zal dus eiwitten, vetten en groenten moeten gaan eten om veel voedingsstoffen binnen te krijgen en te zorgen dat jouw lichaam vetten gaat gebruiken om in energie te voorzien. Wanneer je lichaam de ‘switch’ naar vetverbranding heeft gemaakt, dan ga je ook weer (max 2 keer per dag) koolhydraten eten. En voeding uit de ‘categorie’ koolhdyraten kun je het beste ‘los’ eten. Denk aan een stuk fruit in een bakje yoghurt (ja, die vallen onder de koolhydraten). Een simpele goedkope maaltijd die toch voedzaam is.

Omdat je tijdens de nacht niet eet en dus geen voedingsstoffen binnenkrijgt, adviseren wij je om elke ochtend te beginnen met eiwitten, vetten en groenten. Hiervoor koop je een doos eieren, bak je in kokosolie of roomboter en kun je bijvoorbeeld roerbakgroenten doorheen bakken. Als dit jouw dagelijkse ontbijt is, ben je nog geen €10,- per week kwijt. Als je een dubbele portie maakt in de ochtend heb je direct je 2e maaltijd voor de dag, die je mee kunt nemen naar je werk.

Als lunch kun je een lekkere salade maken. Een gerookt kippetje of gebakken kipfilet met rucola en avocado is snel gemaakt en niet heel prijzig. Wanneer je varieert met de groenten die je door je salade gooit, maar ook met de eiwitbronnen kun je heel gevarieerd lunchen en zal jij jouw collega’s jaloers maken. Niet alleen met je maaltijden, maar wanneer je dit een tijdje doet ook met je lichaamssamenstelling.

Als middagtussendoor kun je heel goed fruit nemen. En als je na je werk de avondmaaltijd klaarmaakt is een courgettimaaltijd bijvoorbeeld gemakkelijk en goedkoop om te maken. Natuurlijk is een stukje mager vlees of vis met groenten ook perfect om gezond te dineren.

Wanneer je in de avond nog trek hebt of je wilt je lichaam 6x per dag (iets wat wij onze klanten adviseren) voeden, kun je een bakje magere kwark met een klein handje noten en bijvoorbeeld komkommer eten.

Zo zie je dat je niet heel veel geld hoeft uit te geven als je slim boodschappen doet. Maar dat je wel heel veel levenslust kunt (terug)krijgen wanneer je jouw voedingspatroon aanpast. Op onze website vind je heel veel recept-ideeen die allemaal passen in een gezonde leefstijl voor het verkrijgen van een optimale ‘bodycomposition’.

Heel veel succes hiermee!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.