Gezond eten mét kinderen

Dagelijks komen er mensen bij ons in de gym die als doel hebben om zo snel mogelijk een strak en fit lichaam te krijgen. Mijn eerste advies is om eens kritisch te kijken naar hetgeen wat je eet en drinkt gedurende een dag. In 99% van de gevallen kan er heel veel verbeterd worden. Want, ‘als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg’! Logisch toch?

We starten met 6 x per dag eten en minimaal 2,5-3 liter water/thee drinken. Dan scheiden we eiwitten en vetten van de koolhydraten om een de opname van voedingsstoffen te verbeteren en stress op jouw lichaam te verminderen.

Dan komt ie: Maar wat moet ik ’s avonds eten met mijn gezin dan? ‘Want mijn kinderen kan ik toch niet koolhydraatarm laten eten?’ Dat hoeft ook niet altijd! Kinderen hebben minder stress en hun lichamen zijn vaak nog goed in staat om maaltijden goed te verteren. Volwassenen hebben vaak hun lichaam zo erg uitgeput, zodat ze hun voeding slecht opnemen. Dit resulteert in oprispingen, boeren, winden etc etc. Met slechts enkele aanpassingen kun je al grote veranderingen creëren.

Ons lichaam is continue aan het overleven en wanneer je voldoende voedingsstoffen opneemt, zal je overtollig vet (wat je vasthoudt ter compensatie voor nóg slechtere tijden) snel kwijtraken.

Maar goed, even terug naar eten met de kinderen. Je hoeft geen aparte maaltijden te maken wanneer jij graag gezond wilt eten. En nog iets: Het hoeft helemaal niet saai te worden.

Heb jij weleens courgetti met gehaktballetjes in tomatensaus, een portobello hamburger of een ‘caveman’ chili gegeten? Daar maak jij jezelf en jouw gezin blij mee.

 

Vaak kun je door een paar simpele aanpassingen dat een recept supergezond wordt. Neem de portobello hamburger. Jij en jouw partner kunnen de portobello’s om je hamburger doen en je kunt je kinderen een broodje hamburger geven als je dat wilt.

caveman-chili                courgetti-met-gehaktballetjes-in-tomatensaus            dsc_0014

En mijn ervaring met mijn eigen kinderen is dat ze de recepten die wij thuis maken heerlijk vinden zonder aanpassingen. Zo aten we laatst bloemkool ‘rijst’. Gewoon kip met groenten en nasikruiden. De kids en wij vinden het heerlijk. En dan is het nog gezond ook! Geen dip meer na het eten, dus misschien helpt jouw partner straks nog mee met de dagelijkse dingen ook! 😉

Kijk op onze receptenwebsite voor (nu) ongeveer 80 gezonde recepten die zijn afgestemd om jou aan een optimale hormoonbalans te helpen. Vanaf slechts €3,95 per maand heb jij onbeperkt toegang en kun je gebruik maken van een menuplanner en maak je met 1 druk op de knop een boodschappenlijst met alle ingrediënten die je nodig hebt.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.