10 oplossingen voor veel gemaakte fouten bij afvallen

Hoe vaak denk jij:

“Ik voel me ‘te dik’ en heb weinig energie?”

Je vetpercentage verlagen lijkt zo simpel als ‘gewoon wat minder eten en meer sporten’. Helaas zit ons lichaam wat complexer in elkaar, maar kun je dit door een aantal simpele aanpassingen, heel goed beinvloeden.

Ik heb voor jullie de 10 meest gemaakte fouten bij afvallen op een rijtje gezet.

1. Dieten

Bij een dieet eet men zo min mogelijk met als doel af te vallen. Omdat ons lichaam ons altijd beschermd tegen slechtere tijden, zal je vet gaan vasthouden en eiwitten gaan afbreken om in energie te gaan voorzien. Hierdoor zal jouw spiermassa minder worden, terwijl dit nu net de motor voor je vetverbranding is. Niet heel slim dus als je bedenkt dat het doel was om je vetpercentage te verlagen. Dieten moet je niet doen dus.

2. Teveel stress

Stress ‘vreet’ je spiermassa op. Stress kan komen omdat je zorgen hebt, maar ook als je teveel traint of de verkeerde trainingen doet. Daarnaast zijn te weinig of verkeerd eten en teveel zitten ook een vorm van stress. Zorg dus dat je zoveel mogelijk stressoren, waar je invloed op hebt, wegneemt.

3. Cardiotraining

Mensen staan nog steeds massaal op de cardio apparatuur in de sportschool of lopen hard om af te vallen. Als je 1 kilo vet wilt verbranden, moet je 125 km hardlopen. Niet zo effectiefoto-cardio-training-met-kruisf dus.

Wanneer je af wilt vallen moet je zorgen dat je 24 uur per dag een hogere verbranding creeert en je spiermassa verbeterd of in stand houdt. KRACHTTRAINING doen dus.

4. Geen maaltijden plannen

Wie zijn maaltijden niet voorbereid, grijpt vaak mis. Wanneer je misgrijpt heb je 2 opties: of je eet niets of je eet een maaltijd/snack die niet optimaal is voor jou op dit moment. Je doel is afvallen dus je moet zorgen dat je continue voedingsstoffen naar binnen gooit en de opgeslagen koolhydraaltvoorraad in je lever en spieren verminderd. Door maaltijden te plannen bereik jij je doel!

5. ‘Krachttraining’ met veel herhalingen en (te) lichte gewichten

Om jouw lichaam meer spieren aan te laten maken, moet je jezelf uitdagen in de gym. Het gaat er niet om dat je zo moe mogelijk wordt, maar dat je met een schema werkt waardoor jij jouw spiermassa verbeterd. Alleen dan gaat je vetverbranding omhoog. Elke training moet je beter zijn dan de vorige. Werk dan ook met een op jou afgestemd trainingsschema en hou bij met welke gewichten je hebt getraind en hoeveel reps je hebt gedaan. Weet wat je ideale tempo en reprange zijn voor dat moment. Een goede trainer kan jou dit vertellen en een TOP schema voor je opstellen wat werkt!

Voor resultaat is het belangrijk dat je altijd met een hoge ‘relative intensity’ (hoe zwaar jij de oefening ervaart) traint en altijd tot het gaatje gaat (‘100% effort intensity’) die jij met de juiste techniek, binnen jouw ideale ‘reprange’ kunt uitvoeren.

[button link=”https://onlinefoodinspiration.nl/redirect/” color=”teal”]REGISTREER JE NU DIRECT VOOR EEN OPTIMAAL RESULTAAT[/button]

6. Vetten vermijden

Vetten zijn de laatste 20 jaar als boosdoener aangewezen van het toenemende foto-vetrijke-voedingaantal mensen met

overgewicht. Echter, vetten hebben zeer belangrijke functies in ons lichaam zoals: onderdeel van elke cel, isolatie van ons lichaam, ondersteuning voor je huid, bescherming van jeorganen, bouwsteen voor hormonen, bouwsteen voor je hersenen etc etc. Vetten zijn, zoals je ziet, dus onmisbaar…

Het gaat er uiteraard om dat je de juiste vetten eet. Vette snacks dragen inderdaad bij aan obesitas, want  hoeveel suikers zitten er in een kroket, denk je?

Door vetten te eten zoals noten, olijfolie, avocado, kokosolie en zaden en pitten, zal je vet gaan gebruiken als energiebron ipv het op te slaan op je lichaam. Dit zorgt er o.a. voor dat je slank wordt.

7. Vruchtensappen drinken

Vruchtensappen zijn ongezond! Wat zegje nu.., hoor ik je denken. Ja echt! Kijk maar eens hoeveel suiker er in een glas sinaasappelsap zit bijvoorbeeld. Reken maar eens uit wat er gebeurt als ik je nu vertel dat je maar ongeveer 400 gram koolhydraten op kunt slaan in je lever en je dit niet altijd verbruikt tijdens je trainingen. Dan ontstaat er een overschot aan suikers en dit sla je op als vet. Elke dag een glas vruchtensap drinken is dus absoluut niet verstandig wanneer je doel is om slanker te worden.

8. Geen supplementen gebruiken

Supplementen zijn een onderschat onderdeel in onze lifestyle. Terwijl ze wel degelijk voor een groot verschil kunnen zorgen.

Stel je eet al een hele tijd voornamelijk koolhydraten gedurende de hele dag. Je merkt na het eten dat je alles continue opboert en je vaak energiedips ervaart. Dan is het bijvoorbeeld hard nodig om eiwitten, vetten en groenten samen te gaan eten en enzymen te gaan slikken om jouw vertering te verbeteren. Fundazymes zorgen ervoor dat je de eiwitten in je maag beter verteerd en daarom de bouwstenen voor bijvoorbeeld je spiermassa, beter opnemen in je darmen.

Wanneer je gestresst en onrustig bent is het waarschijnlijk verstandig om magnesium te supplementeren. Wanneer je relaxed en rustig bent heb je vaak meer zin om je voeding voor te bereiden, wat leidt tot een fitter en slanker lichaam.

9. Niet de oorzaak van je vetopslag aanpakken

Wanneer je doel is om vet te verbranden, moet je zorgen dat je de oorzaak van jouw probleem aanpakt. Waarom sla jij het vet op? In de meeste gevallen zie ik dat het probleem zit in de verkeerde combinaties van maaltijden zit of in het feit dat men teveel alcohol drinkt of de hele dag koolhydraten eet of snackt.

10. Te weinig slapen

Dagen achter elkaar te laat naar bed en ’s morgens op tijd weer eruit om te gaan werken. Je bent moe omdat je niet lang genoeg geslapen hebt, drinkt nog maar een bak koffie om wat scherper te worden. Dit doe je nog een keer en nog een keer….

Wanneer je te weinig slaapt is de kans groot dat je in een vicieuze cirkel komt en dus meer koffie gaat drinken en minder energie hebt om je maaltijden voor te bereiden, waardoor je makkelijke dingen gaat eten. Sporten heb je niet zo’n zin in want je bent moe. Je buik begint te groeien en je energie wordt minder. Je neemt je slapen-fotovoor om ‘maandag’ weer te beginnen en zo gaat het week in week uit!

Herkenbaar? Ga voor 23 uur naar bed en slaap fatsoenlijk. Je zal merken wat voor boost het geeft aan je gezondheid.

Als je de tips die ik hierboven hebt gelezen toe gaat passen, ben ik ervan overtuigd dat je binnen een week al meer resultaat zal hebben dan dat je de afgelopen tijd hebt behaald. Ga ermee aan de slag. Mocht je hulp nodig hebben, mail ons dan op: info@mhfoodinspiration.nl want dan gaan wij jou helpen!

[button link=”https://onlinefoodinspiration.nl/redirect/” color=”teal”]REGISTREER JE NU DIRECT VOOR EEN OPTIMAAL RESULTAAT[/button]

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.